måndag 23 februari 2009

Dagens Kultur

Klart att jag måste skriva några rader om den f.d. konstfack-studenten som publicerat ett videokonstverk föreställande vandaliseringen av en T-banevagn. Mitt förslag är att vi tar halva konstfacks anslag, det lär blir mer än 50 miljoner, och satsar pengarna på kultur för de boende på våra äldreboenden. Låt de äldre bestämma vilken kultur de vill avnjuta. Jag garanterar att det blir högkvalitativ kultur som Aftonbladets kultursida aldrig skulle befatta sig med. Aftonbladets kultursida är lite för avancerad för mig. Vad sägs om följande rubrik: Martin Aagård ser en genial protest mot marknaden - och en konsthall full av bajs. Jag som inte ens vet vad postmodernism är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stickan's Blogg

Välkommen till Stickan's Blogg. Här kommer jag att skriva om det som intresserar mig för tillfället. I början var det mycket snus och politik men på senaste tiden har det mest varit klimat.