tisdag 24 februari 2009

Till Jannes Försvar

Om man vill hitta ett ämne att blogga om eller om man bara vill reta upp sig så är Aftonbladets kultursida alltid perfekt. Nu rasar kulturchefen Åsa Lindeborg mot Debatt och Janne Josefsson och jämför honom med Jerry Springer, det säger mer om Åsa än om Debatt. Mailkonversationen dem emellan är intressant att läsa. Åsa pratar överlägset om pseudoämnen och påstår att Janne inte kan förstå hennes basala resonemang - vad ska man säga? Jag undrar om hon vågar vara med i debatt?
Debatt tillhör de TV-program jag ogärna missar. Jag tycker att Janne Josefsson är en utmärkt debattledare som försöker fördela tiden på bästa sätt. Klart att han måste avbryta ibland men inte handlar det bara om one-liners som vissa gör gällande. Visst får debattörerna prata till punkt emellanåt men eftersom många får komma till tals så det är klart man får uttrycka sig kort och koncist. Det är demokrati det! Helst skulle väl Åsa själv regissera programmet så att inga oönskade icke politiskt korrekta åsikter fördes fram. Demokrati och mångfald har väl aldrig varit populärt i vänsterkretsar!

1 kommentar:

  1. Hon vill inte vara med för att hon tycker att JJ vinklar, klipper och censurerar (i andra sammanhang) Han är ju inte precis känd för motsatsen.

    Och JJ tjatar kategoriskt om att hon ska svara på just de frågor han bestämt sig för att fokusera på.

    Hon har väl all rätt i världen att inte ställa upp???


    Sen håller jag med dig om att han och Debatt är ett bra program som förvånansvärt mångfacetterat om än inte alltid balanserat får fram poänger och vidgar debatten.

    Jag tycker däremot att det är orättvist och ogrundat(?) av dig att påstå det sista om ÅL.

    SvaraRadera

Stickan's Blogg

Välkommen till Stickan's Blogg. Här kommer jag att skriva om det som intresserar mig för tillfället. I början var det mycket snus och politik men på senaste tiden har det mest varit klimat.